zelfbouw projecten
WMZ3 » specificaties
Zelfbouw 3 wielig voertuig
Algemeen
Layout: 2 wielen voor, 1 achter
Zitplaatsen: 2 stuks, achter elkaar
Plaats motor/aandrijflijn: achterin; achterwielaandrijving
Wielbasis: ca. 2,3 m
Spoorbreedte: ca. 1,1 m
Totale lengte: ca. 3,5 m
Hoogte: ca. 1,1 m
Breedte: ca. 1,25 m
Voertuigmassa rijklaar ca. 210 kg (zonder inzittenden; RDW zegt 215 kg,
maar ik heb minder gemeten)
Voorruit: BMW C1 scooter
Ruitenwissersysteem: BMW C1 scooter
Materiaal Carrosserie: Polystyreenschuim en glasvezelversterkt epoxy.
Rijwielgedeelte
Dragend gedeelte: gelaste RVS 304 buis met vierkante doorsnee, gelijmde en
gepopnagelde aluminium plaat.
Voorwielophanging: Mc Pherson wielophanging.
Fuseekogels: VW Golf 1
Voorveerpoten/dempers Vorkpoten Honda SES150 Dylan motorscooter, andere veren
en omgebouwd naar luchtondersteuning.
Voorwiellagers: Achteraslager Fiat Panda t/m 1985 /Seat Marbella
Voorwielremmen: Remschijven Fiat Panda (model t/m 2003) afgedraaid in zowel
dikte en diameter
Voorremklauwen: Hydraulisch, motorfiets achterremklauw Aprilia Tuono (Brembo
2 zuiger remklauw; vastzadel)
Voorvelg: Staal, Fiat Panda 1986 t/m 2003
Voorbandenmaat: 135/80-R13
Achterwielophanging: Getrokken draagarm gevormd door motor-transmissie
eenheid.
Achterveren/dempers: Twee stuks Hagon
Achterrem: Trommel, mechanisch, Honda SES150 Dylan
Achtervelg: Honda SES150 Dylan (13”)
Achterbandmaat: 135/80-R13
Aandrijving
Merk motorblok/aandrijflijn: Honda
Werkingsprincipe: Viertakt OHC, benzine
Cilinderinhoud: 153 cc
Boring x slag: 52,4 x 57,8 mm
Aantal cilinder: 1
Aantal kleppen per cilinder: 2
Koeling: Vloeistof
Brandstofvoorziening: Carburateur
Emissiesysteem: Ongeregelde katalysator.
Vermogen: 11 kW (15 pk)
Transmissie: CVT, langere overbrengingsverhouding gemonteerd (Malossi)
Prestaties
Verbruik: ca 2L/ 100 km (50 km/L) bij dagelijks woon werk-verkeer,
ongeveer 1 op 60 tot 70 bij 90 km/h constant
ongeveer 1 op 50 bij 110 km/h constant.
Topsnelheid: Meer dan 140 km/h (gemeten met GPS)